Data
Het veilig stellen van data is eigen verantwoordelijkheid. Zorg daarom dat er te allen tijde een recente back-up is van de (belangrijke) bestanden op het apparaat. RoRepair is niet verantwoordelijk voor het verlies van gegevens. Als je op het moment je toestel niet meer in kunt voor het maken van een back-up, dan draag je zelf het risico dat data verloren gaat bij de reparatie.
Reparatie
RoRepair behandelt je toestel natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk. Toch kan het gebeuren dat onderdelen die voor de reparatie al kapot waren, verder beschadigd raken tijdens de reparatie. Hiervoor is RoRepair niet aansprakelijk. Ook niet voor kleine krasjes die het gevolg zijn van de reparatie aan je toestel.
Bij het openmaken van je toestel kan het zijn dat screenprotectors losraken. Deze zijn dan niet meer op de telefoon te plakken.
Om het toestel na reparatie te kunnen testen is toegang tot jouw toestel nodig. Als je dit niet prettig vindt kan het toestel ook achteraf getest worden bij ophalen. Wanneer er dan een defect gevonden wordt kan het zijn dat het toestel opnieuw geopend moet worden. De reparatie kan daardoor langer duren dan als er toegang is tot het toestel.
Als je akkoord gaat met de reparatie, zie je af van je eigendom op de onderdelen die we vervangen. Je krijgt de onderdelen die uit het toestel gehaald worden na reparatie niet terug.
Is de reparatie afgerond? Dan kun je langskomen om je apparaat weer op te komen halen. Je kunt deze meenemen na betaling.
Als je het ingeleverde toestel niet binnen 2 maanden komt ophalen of niet binnen 2 maanden hebt betaald, gaan we ervan uit dat je ‘m niet meer wilt en het goed vindt dat wij je toestel houden.
Kosten
Bij RoRepair worden geen onderzoekskosten gerekend tenzij expliciet aangegeven.
Wanneer je akkoord gaat met de kosten en we je toestel innemen voor reparatie, ben je verplicht om deze kosten te betalen.
We onderzoeken je toestel en vertellen je voor de reparatie hoeveel de reparatie gaat kosten. Het kan zijn dat tijdens de reparatie blijkt dat er meer vervangen moet worden. In dat geval wordt er eerst contact met je opgenomen.
Voorgestelde offertes met bijbehorende reparatiekosten zijn 2 weken geldig.
Garantie
Bij het openmaken en/of repareren vervalt in de meeste gevallen de garantie die je op het apparaat hebt gekregen van de fabrikant. In de meeste gevallen is deze fabrieksgarantie 2 jaar.
Je krijgt 6 maanden reparatiegarantie op de vervangen onderdelen. Een ander defect aan je toestel dat ontstaat na de reparatie of komt door eigen toedoen, valt niet onder de reparatiegarantie. Denk aan bijvoorbeeld val-, stoot-, druk- en waterschade.
Net zoals de fabrikant aangeeft voor reparaties is ook na de reparatie geen garantie op water- en/of stofbestendigheid.
Opsturen
Als je jouw toestel naar ons opstuurt, draag je zelf het risico en de kosten als je toestel kwijt of beschadigd raakt tijdens het vervoer.
Het wordt afgeraden om accessoires mee te sturen met het te repareren toestel. RoRepair is niet verantwoordelijk voor het verlies van accessories. Verwijder daarom altijd het hoesje, de simkaart en (indien van toepassing) de SD-kaart.
Als je jouw toestel hebt opgestuurd, wordt het toestel na de reparatie weer terug gestuurd naar het adres dat je hebt doorgegeven. Doorgeven van het juiste adres is eigen verantwoordelijkheid.
Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
Persoonsgegevens worden verwerkt in lijn met het privacy statement.